• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Barbell Curl

Oefening van de maand

Barbell curl

De barbell curl is een oefening die je van beginner tot aan gevorderde kunt doen tijdens je workout! De barbell curl is een oefening waarmee je specifiek de biceps traint. Ze zorgen voor spiergroei, kracht en definitie in de biceps.

Techniek

Om de barbell curl correct uit te voeren pak je een barbell onderhands vast, ongeveer op schouderbreedte. Til de barbell op tot ongeveer schouderhoogte, met je ellebogen in de zij. Hierdoor komt het gewicht van de barbell op de biceps te liggen. Houd de barbell een paar seconden bovenin vast om vervolgens de barbell langzaam te laten zakken totdat je armen bijna helemaal gestrekt zijn. Op deze manier hou je spanning op de biceps, dit is van groot belang wanneer je progressie wil boeken!

Daarnaast is het jou misschien opgevallen of heb je jezelf er op betrapt, dat soms mensen erg met hun rug het gewicht proberen te tillen. Neigt het hier toch naar toe, verlaag dan het gewicht. Ten eerste heb je nu niet de volledige spanning op je biceps en ten tweede zorg je ervoor dat je rug op een verkeerde manier belast wordt.

Ook zijn er een aantal varianten op deze oefening. Zo kan je de stang breed vast pakken maar ook smal. Op deze manier activeer je meer een andere kop van je bicep. Ook kan je er voor kiezen om een EZ-bar te gebruiken. Met deze stang creëer je meer activiteit in de brachialis.


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl