• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

De voordelen van trainen met zwaardere gewichten

Trainen met zwaardere gewichten verhoogt spiermassa en vetverbanding

Laten we vooropstellen dat een goede techniek en uitvoering erg belangrijk is om de beste resultaten te behalen (en om blessures te voorkomen natuurlijk), maar je mag jezelf best uitdagen en tot het gaatje gaan.

Pak eens zwaardere gewichten en train met een gewicht waarmee je nog net 6 tot 10 herhalingen kunt doen. Uiteraard wel met de juiste techniek! Sub-maximale krachttraining, waarbij je dus tussen de 6 en 10 herhalingen maakt, is ideaal om spiermassa op te bouwen. Wanneer je meer herhalingen doet train je vooral je spieruithoudingsvermogen en wanneer je minder herhalingen doet (bijvoorbeeld 1-3) train je de maximaalkracht, zoals powerlifters vaak doen.

Wanneer je een gespierder lichaam wil is het dus beter om met wat zwaardere gewichten te gaan trainen. Bovendien verbruikt spiermassa meer energie dan vetmassa, waardoor een toegenomen hoeveelheid spieren zorgt voor een hogere vetverbranding.


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl