• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Dumbell side raise

De dumbell side raise is een belangrijke oefening voor de zijkant van de schouder. Wanneer je deze oefening te zwaar doet gaat het vaak ten koste van de beweging. Richt je dus in eerste instantie op de beweging en pak daarbij niet de zware dumbells. Probeer de oefening dus ook gecontroleerd uit te voeren zodat je voornamelijk de spierspanning voelt.

Zorg ervoor zorgen dat er altijd een lichte buiging in de elleboog is. Wanneer je de dumbells ook omhoog brengt kan je proberen om de horizontal positie even vast te houden. Hierdoor voel je ook meer de spierspanning. 



De dumbell side raise gaat als volgt:

  • Laat je armen langs je lichaam hangen en neem in elke hand een dumbell. 
  • Breng de dumbells omhoog met licht gebogen armen tot de horizontale positie
  • Laat de dumbells gecontroleerd zakken tot de begin positie.

Ook heb je nog een aantal varianten van de dumbell side raise. Je kan bijvoorbeeld de dumbells langs het lichaamm zoals je bij het voorbeeld kunt zien. Je kunt ook de dumbells voor de bovenbenen langs laten zakken. De dumbells kun je ook achter je rug laten zakken. Op deze manier geef je de spieren op verschillende manieren een prikkel waardoor je een evenredige spiergroei ontwikkelt. Als je de ellebogen op gelijke hoogte houdt met je polsen (eventueel wat hoger) leg nog iets meer de nadruk op de zijkant van je schouder spier. Wanneer je de polsen hoger dan je ellebogen houdt verleg je de nadruk meer naar de voorkant van je schouderspier.


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl