• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Hanging Knee raise

De Hanging Knee Raise is een oefening waarin vooral het onderste deel van de rechte buikspieren (Rectus Abdominis) wordt getraind. Hoewel veel mensen deze oefening doen om de buikspieren te trainen, moet niet vergeten worden dat de heupbuigers (Iliopsoas) zeker ook een groot deel van de beweging actief bezig zijn. Hierdoor moet deze oefening misschien ook wel gezien worden als een oefening voor het trainen van de heupbuigers in plaats van alleen een ware buikspieroefening. Deze oefening dient altijd gecontroleerd te worden uitgevoerd zonder dat er word gesmokkeld door je benen zo hard mogelijk de lcuht in te gaan.

Hoe voer ik de hanging knee raise uit?

  • Ga hangen aan een pull op bar met de armen gestrekt (schouderbreedte) met de benen naar beneden.

  • Breng de knieën omhoog zodat de bovenbenen horizontaal zijn.

  • Kantel nu het bekken naar voren (knieën gaan richting borst).

  • Breng de knieën weer naar beneden en laat de benen weer zakken zodat ze gestrekt zijn.


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl