• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Barbell Hip Thrust/ Barbell Glute Bridge

Barbell Hip Thrust/ Barbell Glute Bridge

De Hip thrust/Glute bridge is perfect voor het verstevigen van de bilspier. Het enige wat je nodig bent voor deze oefening zijn een bankje en een barbell.

De glute bridge is een makkelijkere variant van de hip thrust en deze oefening kan je ook makkelijk thuis doen op een 1 of 2 dikke handoek(en).

Let tijdens de hip thrust of glute bridge op de volgende punten!

  • Leg je schouder neer op de rand van een bankje of op de grond.

  • De barbell rol je over je heen tot dat die boven je bekken staat. Ook kan je een dumbell of schijf in je schoot plaatsen.

  • Trek je knieën op en plaats je voeten, op schouderbreedte recht onder de knie en duw de stang de lucht in en leg eventueel het gewicht beter.

  • Beweeg vervolgens je heup rustig richting de grond.

  • Zijn je billen bijna bij de grond, duw dan jezelf explosief omhoog en hou bovenin de spanning kort, twee tellen vast.


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl