• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Schoulder Press

Shoulder press

De oefening voor de maand juli is de Standing shoulder press!

De shoulder press kan je op meerdere manieren uitvoeren, zowel staand als zittend. Maar je hebt ook de mogelijkheid om de oefening met dumbells of barbell uit te voeren. Uit onderzoek is gebleken dat alle drie de kanten van de schouderspier het meest geactiveerd worden als je ze staand traint in vergelijking met de zittende variant.

Dan heb je nog de keuze tussen dumbells of barbell. Uit onderzoek is gebleken dat de spier activatie hoger ligt als je met dumbells traint. Dit heeft te maken met meer instabiliteit. Nog een pluspunt is dat het trainen met dumbells je schouders 'vrijer' laat bewegen dan ten opzichte van een stang.

Het voordeel van de zittende shoulder press is dat het gewicht zwaarder kan dan de staande variant. Maar train met je verstand niet je ego!

Hier onder vind je de uitleg over de Standing dumbell shoulder press

  1. Pak twee dumbells op een veilige manier van de grond.

  2. Breng de dumbells gecontroleerd omhoog tot schouderhoogte.

  3. Draai je handpalmen naar voren.

  4. Druk de dumbells boven je uit en strek je elleboog.

  5. De pols, elleboog en schouder moeten in één rechte lijn staan.

  6. Zak rustig naar terug tot de dumbells op hoofd hoogte zijn.

  7. D e elleboog mag dieper zakken dan schouder hoogte. (pijn vrij/geen blessure)

  8. Duw hierna explosief omhoog


Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl