• Amazing
      Fitness Features

      Bij QuantumFit kunt u terecht voor een
      zeer gevarieerd programma aan
      sportactiviteiten.
      Gratis dagpas! Inschrijven

Stiff-leg deadlift


Wil jij ook een sterkere rug en/of strakkere billen & beenspieren?

Beoefen dan nu de " Stiff-leg deadlift "






















De stiff-leg deadlift, ook wel bekend als de Romanian Deadlift, is één van de zwaarste en meest effectieve oefeningen die je kan doen voor je hamstring/Onderrug. Een groot voordeel van deze oefening is, dat je het zonder apparaat kunt doen. Inde meeste gevallen wordt er gebruik gemaakt van een barbell maar deze oefening is ook goed uitvoerbaar met dumbbells of cable.


Let op de volgende punten tijdens je stiff-leg deadlift:


1. Ga met je benen op schouderbreedte bij de barbell staan.
2. Buig door je knieën en pak de barbell overhands vast, met je handpalmen naar beneden wijzend.
3. Pak de barbell iets breder dan schouderbreedte vast.
4. Als je onderarmen niet sterk genoeg zijn, gebruik dan lifting straps.
5. Houd je rug recht en til de barbell omhoog zodat deze op je dijbenen komt te leunen.
6. Duw je schouders naar achteren en duw je borst vooruit
7. Blijf voor je uit kijken en laat de barbell recht naar beneden zakken, langs je lichaam.
8. Je moet nu de spanning op je hamstrings voelen.
9. Als het gewicht onderin is breng je de barbell weer omhoog
10. Houd je hoofd ook nu omhoog en blijf voor je uit kijken. Hiermee voorkom je dat je je rug bol trekt.
11. Knijp bovenin je gluteumaximus (Bilspieren) en je hamstrings samen wanneer je rechtop komt te staan.



Terug
QuantumFit   Skager Rak 14   9642CZ Veendam.   Tel: 0598-633250   Email: info@quantumfit.nl